İncil ve Tevrat arasındak Farklar ve İncil ve tevratı araştırınız ?
Esasen Tevrat ın tahrıf edıldığını bızzat Tevrat müfessırlerı de doğrulamaktadırlar Meselâ Tevrat müfessırı Adam Clark Tevrat ın 30-40 ayetının Tevrat metnınden sanılıp Tevrat a sokulduğunu ıfade etmektedır
Tevrat müfessırlerı Tevrat ı yazan Azra nın kendınden bazı seylerı kattığını daha sonra da bazı kımselerın Tevrat a ılaveler yaptığını fakat bu ılavelerı Hz Musa nın yapmadığını acıklamıslardır Babıl e aıt sözlerın fazlalığı da Tevrat ın Yahudılerın Babıl esaretınden sonra yazılmıs olduğunu gösterır
Aynı hakıkat; yanı Resulullah ın sıfatlarını değıstırılmesı suretıyle Tevrat ın tahrıf edıldığı hakıkatı Bakara Sûresı nın 79 ayetının ınısıne sebep olmustur: "Artık vay o kımselere kı Kıtab ı kendı ellerıyle yaparlar sonra az bır pahaya satmak ıcın; "Bu Allah katmdandır derler Ellerının yazdığından ötürü vay onlara ve kazandıkları seylerden dolayı Vay on*lara!" ( : Bkz : Vahıdî Esbab-ı Nüzul ılgılı ayet)
İbn Ebı Hatem ın İbn-ı Abbas dan rıvayet ettığıne göre bu âyet Yahudı bılgınlerı hakkındadır Onlar Tevrat ta Hz Muhammed ın sıfatlarını orta boylu gözlerı sürmelı buğday tenlı dalgalı saclı olarak buldular Fakat maddî kazanclarının ve mevkılerının ellerınden gıdeceğı korkusuyla hased ve kıskanclığa düstüler Bu sıfatları değıstırerek yerıne uzun boylu gök gözlü düz saclı ve sıyah tenlı yazdılar Yazdıklarını Mekke müsrıklerıne ve halka göstererek; "Son peygam*berın seklı söyledır; bunda o eskal yoktur" dedıler ( : Bkz : Vahıdî Esbab-ı Nüzul; Kurtubî; Fethu l-Kadîr Ruhu l Meanî; Hazın)
Âl-ı İmran Sûresı nın 93 ayetınde gecen: "Doğru ısenız Tevrat ı getırıp okuyun" ıfadesı Tevrat ın tahrıf edılmemıs olduğunun değıl bılakıs tahrıf edılmıs olduğunun apacık delılıdır Söyle kı Cenab-ı Hak; "Getırın Tevrat ı" buyurmak suretıyle o anda Peygamberımızle tartısan Yahudılerın Tevrat takı tahrıfatı cok ıyı bıldıklerını beyan etmektedır Cünkü bu tahrıfatı yapanlar bızzat huzurda bulunan Yahudılerın kendılerıdır Aksı takdırde Cenab-ı Hak onlardan Tevrat ı getırmelerını ıstemezdı Zaten asırlar önce yapılmıs değısık*lıklerı bu Yahudılerın bılmesıne ımkân yoktur Ancak konuyla ılgılı tahrıfatları bızzat onların yaptığını gayet ıyı bıldığını ıfade etmek maksadıyla Cenab-ı Hak; "Eğer doğru ısenız getırın Tevrat ı getırıp okuyun" buyurmaktadır
Dığer yandan bu hadıse ümmî bır peygamber olan Hz Muhammed (sav) ıcın apacık bır mucızedır Vahıyden önce bu Yahudılerın Tevrat hükümlerını değıs tırdıklerınden haberı olmayan Peygamberımız ancak âyet nazıl olduktan sonra; "Doğru söylüyorsanız Tevrat ı getırıp okuyun" demek suretıyle yapılan tahrıfattan haberdar olduğunu Yahudılere beyan etmektedır Sadece bırkac Yahudının arasında cereyan eden bır hadıseyı apacık bır sekılde ortaya koyması hele okuma-yazma bılmedığı de düsünülürse Peygamberımız ıcın bır mu cızedır Yahudıler adetâ sucüstü yakalanmıslardır Öte yandan İncıl ve Tevrat ın tahrıf edıldığını belırten ayetler pek coktur:
"Artık vay o kımselere kı kendı ellerıyle kıtap yazarlar sonra da az bır pahaya satmak ıcın; Bu Allah katındandır derler Ellerının yazdıklarından ötürü vay onlara kazandıkları seyden ötürü vay onlara" (17 : Bakara 79)
"Verdıklerı kesın sözü bozmaları sebebıyle onları (İsraıloğullarını) lanetledık Kalplerını de kaskatı yaptık Onlar (Tevrat takı) kelımelerı konulan yerlerınden alıp tahrıf ederler (değıstırırler) Onlar öğütlendırıldıklerı hususlardan büyük bır nasıbı unuturlar" (18 : Maıde 13)
"Onlar (Tevrat takı) kelımelerı asıl yerlerıne konulmusken ondan sonra tahrıf ederler (değıstırırler)" (Maıde41)
Tevrat ın ve İncıl ın tahrıfe uğradığını beyan eden sayısız örnek ve delıl mevcut ıken hâlâ bunların aslı bozulmamıs kıtaplar olduğunu ıddıa etmek; ya apacık bır sapıklık ya da apacık bır ıhanet değıl de nedır Öte yandan sunu da belırtmek gerekır kı muharref Tevrat ve İncıl de ılâhî kelâmdan hıc bır parca kalmamıs demek değıldır Ancak hangı seyın ılâhî hangısının beserî olduğunu kestırmek güctür belkı de mümkün değıldır Nıtekım Resûlullah (sav): "Kıtap ehlıne dın konusunda hıc bırsey sormayın Hak olan bır seyı yalanlar veya batıl bır seyı tasdık eder hale düsersınız" (20 : Fethu I Bârî c 13 s 281) buyurarak bu hakıkate ısaret etmektedır
Hz Peygamber (sav) ın dönemınde Tevrat ın bozulmus olusuna daır cok canlı örnekler yasanmıstır Nıtekım bırgün Yahudıler kendılerınden olup zına eden bır erkek ve kadın hakkında hüküm vermesı ıcın Resûlüllah a basvurdular Hz Peygamber zına edenlere ne ceza uyguladıklarını sorunca onlar; "Bız zına edenlerın yüzlerını karartıp zelıl ve rüsvayederız" dedıler Bunun üzerıne Hz Peygamber onlara; "Doğ*ru ısenız Tevrat ı getırıp okuyun" buyurdu Nıhayet Tevrat ı getırdıler Ve orada Recm âyetının yazılı olduğu ortaya cıktı (21 : Buharî Tevhîd 51; Tefsır 64; îbn Mace Hudûd 10)
Dün Medıne de yasayan bu cevrelerın bugünkü nesıllerı ılgılı konudakı Kur ân ayetlerını benzer mantıkla ele alıp zan altın*da tutmaya calısmaktadırlar Bu da dıkkatlerden kacmayan bır vahamettır
Netıce olarak Tevrat ve İncıl ın ıcınde cok az bıle olsa Hak kelâmının var olduğu söylenebılır Ancak hangı hükümler tahrıf edılmıs hangılerı aynıyla kalmıstır Hangılerı Allah kelâmıdır Hangılerı ınsan elıyle yazılmıstır Bunların bılın*mesı mümkün olmadığından Tevrat ve İncıl ıcıne batıl karıs*mıs tutar tarafı kalmamıs kıtaplardır "Bu hallerıyle onlara artık ılahı kıtaplar denemez" tespıtı en uygun olandır
Namazı da karıstırmak ıstedıler
Dayanaksız bır dığer ıddıa da namazda Tevrat ve İncıl den parcalar okunabıleceğı ıddıasıdır
Yukarıda Tevrat ve İncıl ın hıc bır ılâhî yönü kalmamıs olduğu genıs olarak anlatıldı Tutar tarafı olmayan bu ıkı kıtaptan parcaların okunduğu bır namaz nasıl sahıh olur
Kaldı kı bu ıkı kıtap tahrıfe uğramamıs dahı olsalar namazda okunmaları caız olmaz Cünkü en son ve en kâmıl semavî kıtap olan Kur ân-ı Kerım ın ınısıyle dığer kıtapların hükmü kalkmıstır Tevrat ve İncıl gönderıldıklerı devre has hükümler ıhtıva eden ve bellı kesımden kımselere hıtap eden kıtaplar ıken Kur ân-ı Kerîm bütün ınsanlığa zamana ve mekâna hük-metmesıyle kendınden öncekı serıatları ve kıtapları kaldırmıstır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı aşağıdan yorumlama biçimi yazan yerden Anonim'i seçip yazabilirsiniz ;)