7 Nisan 2010 Çarşamba

Ergenlik Döneminde Kız ve Erkeklerde ses değişimi nasıldır ?

Ergenlik Dönemi hem aklen hemde bedenen değişimlerin yaşandıgı bir dönemdir. Bu dönemde kızlarında erkeklerinde selerinde deşimler olur. Bu değişimler ergenlik döneminin belirtilerindendir.

On sekiz yaşındaki bir kız, ergenlikten önceki çocuksu sesi yitirmiştir; ama erkek çocuklardaki ses değişikliği çok daha belirgindir. Erkek çocuğun gırtlağı, penisin büyümesini tamamladığı sıralarda gelişmeye başlar. Genellikle ses değişimi derece derece gerçekleşir ve bir kaç yıla yayılır. Bu süre içinde çocuğun sesi çatlayabilir, kısılabilir. Çıkan ses ne kadar çirkin olursa olsun aslında yitirilen birşey yoktur. Sadece çocuk henüz büyüyen gırtlak üzerinde kas kontroluna alışamamıştır.

3 yorum:

  1. yararlı bilgi dostum,sağol bu bilgi için,cidden rahatlattı beni :)
    sesim nie kötüleşti falan dıyodum,sanırım daha gelişim aşamasında.Bu Arada erkeklerde ortalama kaç yaşında tamamlanıyormus bu ses degısımı ?

    YanıtlaSil
  2. ben ergenlik doneminde cinsi elaqede cok olmushum indi de sesimde bir problem var bu problem ses kacmasidir?bu soruyla ilgili cevap almak istiyorum ergenlik doneminde kadinla cinsi elaqede olmak ses tellerine zararlimidir?ve tedavisi varmi?

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı aşağıdan yorumlama biçimi yazan yerden Anonim'i seçip yazabilirsiniz ;)