100 Allâhumme eğinniy alâ zikrike ve şükrike ve hüsnü ibadetik
(Allahım, zikrin, şükrün ve ibadetinin güzeli üzerine bana yardım et.)
300 Allâhumme inniy es'eluke hubbeke ve hubbu men yuhıbbuke
(Allahım, muhakkak ki senden sevgini ve seni sevenin sevgisini isterim.)
300 Lâ ilâhe illâ ente subhaneke inniy küntü minez zalimîn
(Senden gayrı vücud yok; [ancak] seni tesbih ediyorum [başkaca varlığım yok] Muhakkak ki ben (nefsine zulmeden) zalimlerden oldum.)
500 Kuddûs'üt tâhîru min külle sûin
(Her kötülükten arı-kayıtsız)
100 Ya Nura külle şeyin ve hedahu ahricniy minez zulûmâti ilennur
(Ey herşeyin nuru ve hidayetcisi; beni karanlıklardan nura çıkar.)
Mürîd – 3600
Mümin – 1800
Kuddus – 3600
Hakîm – 1800
Halîm – 2700
Reşid – 2700
Nur – 3600
Fettah – 2700
300 Rabbiş rahli sadriy ve yessirliy emri
(Rabbim sadrıma inşirah ver ve işimi kolaylaştır)
300 Elem neşrah leke sadrek
(Senin için sadrını açıp genişletmedik mi?)
BÂSIT
1800
EL KUDDÛS... Yaratılmışlarda açığa çıkan özellik ve kavramlarla tanımlanmaktan, kayıtlanmaktan ve sınırlanmaktan berî! Tüm âlemleri Esmâ'sıyla yoktan "var" kılarken; onlarda açığa çıkan özelliklerle tanımlanıp sınırlanmaktan dahi berîdir.
EL MU'MİN... Algılananın ötesi olduğu farkındalığını oluşturandır, Esmâ boyutu itibarıyla. Bu farkındalık, boyutumuzda "iman" olarak açığa çıkar. İman edenler şuurlarındaki bu farkındalıkla iman ederler; dünyamızda Rasûller; tüm varlıkta ise melekler dâhil! Bu farkındalık, bilinçteki aklın vehim esaretinden kurtulmasını sağlar. Vehim, kıyası kullanarak muhakeme yapan aklı saptırabilirken, iman karşısında güçsüz ve etkisiz kalır. Mu'min isminin özelliğinin açığa çıkışı şuurdan bilince direkt yansır; dolayısıyla da vehim kuvvesi onun üzerinde tasarruf edemez.
EL FETTAH... Birimde açılım oluşturan. Hakikati fark ettirip seyrettiren; bunun sonucunda âlemlerde eksik, noksan, yanlış olmadığını müşahede ettiren. Görüş veya kullanım alanını açıp değerlendirme olanağını meydana getiren. Fark edilemeyeni fark ettirip değerlendirten!
EL BASIT... Açıp yayan. Boyutsallıkları ve derin görüşü oluşturan.
EL HALİYM... Açığa çıkan bir olaya ani ve fevrî tepki vermeyip, açığa çıkış amacı doğrultusunda değerlendirmeye alan.
EL HAKİYM... İlminin kudretiyle açığa çıkmasını sebepler zincirine bağlayarak, nedenselliği oluşturan ve böylece kesret algılamasını oluşturan.
EN NUR... Her şeyin hakikati olan İlim! Her şeyin aslı Nur'dur, demek; her şey ilimden ibarettir, İlmullah'ta demektir. Hayat, ilimle vardır. İlim sahipleri Hayy'dır; diridir! İlmi olmayan ise, yaşayan ölüdür.
ER REŞİYD... Rüşde erdiren! Birimin hakikatini fark etmesinin sonucu olarak olgunlaşmasını yaratan ve yaşatan!
Kaynak : Ahmed Hulusi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı aşağıdan yorumlama biçimi yazan yerden Anonim'i seçip yazabilirsiniz ;)